Oldalak

2010. június 22., kedd

Zabpelyhes meggyes pite



Imádom a meggyet ezért nagyon örültem, hogy végre lehet a piacon kapni. El is határoztam, hogy készítek belőle valami finom süteményt.
Nézelődtem a neten és Kaldeneker György zabpelyhes meggyes süteményére Kaldeneker.hu esett a választásom.
Az eredeti receptet kicsit módosítottam az alábbiak szerint:

Hozzávalók:

Tészta:
250 ml liszt
1 kávés kanál szódabikarbóna
500 ml zabpehely
150 ml barnacukor
200 gr liga margarin

Meggyszósz:
1 csomag vaniliáscukor
60 dkg meggy
4 evőkanál étkezési keményítő
fahéj
pár csepp mandula aroma
100 gr cukor
fél lime leve

A meggyet megmostam, majd kimagoztam. Ezután hozzáadtam a cukrot, vaniliás cukrot, fahéjat és a lime levét majd feltettem főni. Közben az étkezési keményítőt elkevertem vízzel, majd amikor a meggyszósz már felforrt hozzáadtam és besűrítettem vele. Ezután kevertem hozzá pár csepp mandula aromát (mivel likőr nem volt otthon).

A tésztához a hozzávalókat összekevertem, aminek eredményeként egy morzsa szerű tésztát kaptam. Egy kis méretű tepsit kivajaztam és beszórtam a morzsa 2/3-val. Ezután tettem rá a meggyszószt, majd arra a maradék morzsát. 170 C fokra előmelegített sütőben 30 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése