Oldalak

2010. június 15., kedd

Az első répatortám



Répatorta lime-os cukormázzal


Hozzávalók

4 db tojás
1 db citrom reszelt héja
300 g sárgarépa
150 g őrölt dió
100 g kristálycukor
100 g barnacukor
175 g liszt
1 tasak sütőpor
1 csipet őrölt szegfűszeg
1 tk fahéj
3 cm reszelt gyömbér
1 csipet szerecsendió
2 evőkanál narancslé
2 evőkanál napraforgóolaj
4-5 evőkanál sárgabaracklekvár

A mázhoz:

1 db citrom leve
2 db lime leve
180 g porcukor

Elkészítése:

A tojásokat szétválasztottam, majd a tojás sárgáját a cukorral habosra kevertem. Ezután a tojásos masszába belekevertem a reszelt sárgarépát, őrölt diót, reszelt gyömbért, citrom reszelt héját, valamit, a többi fűszert. Ezt jól összedolgoztam majd beleöntöttem 2 evőkanál narancslevet, illetve a napraforgóolajt. Ezt követően a lisztet összekevertem a sütőporral, majd megszitálva óvatosan a masszába kevertem. Ezután a tojás fehérjét jó kemény habbá vertem majd azt is összedolgoztam a krémmel.

A tésztát kivajazott kapcsos tortaformába öntöttem, a tetejét elsimítottam, majd 160 C fokra előmelegített sütőben sütöttem 40 percig, majd az utolsó 10 percet 180 C fokon sütöttem.

Amikor elkészült a tészta a tetejét megkentem baracklekvárral vékonyan, majd amikor kihűlt ráöntöttem a lime-os cukormázat is.

A cukormázhoz a porcukrot összekevertem 1 db citrom, valamit 2 db lime levével majd felmelegítettem, de csak épp addig, amíg a cukor folyékonnyá nem vált. Mikor kicsit hűlt és kezdett besűrűsödni, akkor öntöttem a tészta tetejére, úgy, hogy az oldalán is lefolyjon.

A tetejét díszíthetjük marcipánból készült répafigurákkal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése