Oldalak

2011. október 31., hétfő

Szilvalekváros hájas tészta


Fotó: Juhász Péter

Ez a recept Nagymamámtól származik, Ő készítette gyakran amíg még velünk volt. Most én sütöttem meg Nagypapámnak születésnapja alkalmából.

Hozzávalók:

55 dkg pucolt háj
80 dkg liszt
175 g tejföl
1 db tojás
2 ek ecet
csipet só
víz, amennyit felvesz

Még soha nem pucoltam hájat, ezért én 1 kg-ot vettem. Sokan ledarálják, de mivel én nem szeretem a darálót pucolni, inkább késsel kapartam le a hájat az ínról, hártyáról. Mondhatom elég pepecs munka, de a végeredményért megéri :-) Ezt követően még botmixerrel picit pürésítettem, kb. két marék lisztet jó alaposan beledolgoztam, majd a hűtőbe tettem.

A maradék lisztből és a többi hozzávalóból tésztát gyúrunk, amit bő egy órán keresztül pihentetünk. Pihentetés után vékonyan kinyújtjuk, megkenjük a liszes háj harmadával és összehajtjuk. A hajtás művelete a hájas készítés legfontosabb momentuma. Figyeljünk arra, hogy mindig azonos oldalról kezdjük (fentről középre, alulról középre, majd jobbról és balról). 30 percig pihentetetés után még kétszer az egész nyújtás-hajtogatás műveletet megismételjük.

Ezután vékonyan kinyújtjuk, négyzeteket vágunk, amit házi szilvalekvárral töltünk meg. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük, megkenjük a tetejét tojással és 220 C fokon megsütjük. Amikor félig kihűl porcukorral szórjuk meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése